Årsinnspurt 2013.
Halden Ultraintervall: 10 km 8 ganger med start hver 3. time. Sosialt og gøy. Vi bodde i en gymsal og sov, dusjet, spiste, tøyet og pratet innimellom.
http://www.kondis.no/werner-og-falk-van ... 27695.htmlPlanen var 48 min/mil, men startet på ca 45 og økte... 4. plass ble til 3. og 2. og ledelse på 7. løp. 44:10 pr mil. 4 enkeltseire.
Første vinterkarusell gikk dagen etter på 42.46, neste på 40 og nåkke.
6. løpet i maratonkarusellen i dag. Min 9. i år. 30 cm snø, slush og 3-8 minusgrader gjorde til et 20-30 min lenger løp for mange. Jeg hadde æren av å være hare for Ina Marie Hadland (21), datter av en tidligere kollega. Hun tok sølv på halv i oktober, vant på første vinterkarusell, 10 km og hadde latt seg overtale. Jeg foreslo 3:45 som skjema, men vi var enige om å prøve 5min/km. Det holdt til 5 km. Føret begrenset kraftig. 3 min etter skjema på halv og 25 min etter i mål. Men hun vant! Bare sekunder foran Vera Nystad som er mer enn 3 gg så gammel! 3:55:17. Tror ikke jeg hadde klart mye fortere alene. Litt smerter på innside h. kne. Har hatt det siden Halden. Ikke vondt på løpet (endorfiner?), men ubehagelig etterpå.
Løp forresten på Icebug m pigger. Antagelig bedre enn uten, men slush er vanskelig uansett.
Dagens tøffeste og blideste: Geir Ole som skal under kniven på tirsdag og har en laaang rekonvalesens foran seg

Note to self: Icebug gir blemme på høyre lilletå utside. Miligens strømpesøm? eller løs knytting? Ellers bra!
Bergen Ultra, BCM, Jølster, Bergen skogsmaraton, Hardangervidda Xtreme, Oslo maraton, Lisboa, Oktoberkarusell, Desemberkarusell. Januar og februar i Bergen ble halve pga strekk/hevelse i forten.