Takk for det Ove, fin fin sommer til deg og dine au

Burde nok hatt mer å gi ja, men var en dag med litt "røtne føt" også.
Kort RR:
Svømmingen ble katastrofe. Hadde en kort svøm i tjernet, ca 500m kvelden før. Alt kjentes fint ut. Svømte da i Sailfish One drakten helt rolig. Fin temperatur, ca 18-19 grader. Hadde tenkt å ta Cabrioleten på dagen og holdt den derfor tørr. Forferdelig regnvær, nokså kaldt og mye vind kom lørdag kvelden. Ble derfor usikker på hva det hadde å si for temperaturen og var usikker på hvor langt ned cab'en holder. Så jeg pinglet ut og kjørte heldrakt. Skulle jeg ikke gjort.
Tror Sailfish er for trang i buken, for jeg blir ofte kortpustet med den drakten. Tror den hindrer god pusting pga litt trang. Men ble nok også litt stresset av å ikke se et pøkk under vann pga alt oppvirvlede mudderet der vi ble sent av gårde i siste "wave" 25min etter første start. Så ble til at jeg brystsvømte grandma style endel. Drita dårlig svømt. Men kaoset var mye mye mindre enn ventet ut fra skrekkhistoriene som gikk etter fjoråret. Oppvarming ble så som så der vi stod i kø siste 15-20min. Hoppet under gjerdet og tok noen tak siste 5-6 min, men det gjorde jo bare at jeg kom helst sist i startfeltet. Så ble mye sikkesakk og forbisvømming i starten. Lærdom: God oppvarming, øve fysisk eller mentalt på muddervann, et hakk større våtdrakt, helst Cab'en.
Ut på sykkel virket beina helt konge i 4-5km, så kjente jeg at her var det mye råte. Skyldes nok dårlig oppladning med lange travle jobbdager, lite søvn og ad hoq måltider. Amatørtabbe. Så criuset av gårde på rennafarten og svelgte unna endel gel. Rundt 50km føltes det som om beina våknet, farten viser ikke det samme, veldig jevn fart, kanskje litt raskere i slutten. Gjord tok meg igjen rundt 20km og forsvant. Men han skvatt godt da jeg tok ham igjen på rundt 85km og gav han en klapp på ryggen i det jeg for forbi

Han trengte nok den vekkeren for han hang seg på inn til T2 og sprang rett ifra. Med 2 joggeturer som grunnlag for Ironman Haugesund, henholdsvis Bergen City Halv og Bergen Fjellmaraton (1/2) så var jeg skpetisk, men beina tror jeg gikk av vane etter syklingen for det ble ikke så ille. 6min seinere enn BCM tror jeg. Fryktet venstre kneet som hadde vært litt skranglete etter Fjellhalv, men det funket helt fint.
Konge gøy, selv på cruisekontroll. Fin stemning. Påmeldt og satser på litt med gæss neste år.
Eller en liten anekdote fra gårsdagens langøkt i Krohnegården.
Nesten tilbake i badeviken etter 2 ganger t/r tjernet fikk jeg øye på noe blått på 2-3m dyp. Kroket av Saferswimmer bøyen og stakk ned for å hente det. Flyter godt de våtdraktene men kom omsider ned. Det viste seg å være en pengeboks/kassaboks. Den var ødelagt i låsen men tapet igjen. Inni lå noe papirer som var helt i oppløsning samt endel medlemskort type Plantasjen, Toysrus, osv. De viste seg å tilhøre Olsvik skole, så håper de blir glade for å få dem i retur. Sikkert ikke store verdien, men da vet de iallefall litt om hvor ting tok veien etter et antatt tyveri?