[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4768: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4769: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4770: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
• View topic - Christens veier.

It is currently 10 Aug 2022 02:31

All times are UTC - 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: Christens veier.
PostPosted: 09 Jan 2013 15:03 
Tri bum

Men du har jo trent opp langdistansekapasitet..
De lange ironman og tilsvarende løp vil jo påvirke kordan kroppen håndterer terskeløkter.

Ta f.eks kåno mi.. Spinning instruktør med 6-8 økter i veka.. alle på 40-60min og sikkert 20% av tiden i sone 5 (92% og over) (hentet fra pulsklokke info).. Ho trener jo daglig på å presse melkesyreterskelen oppover i puls..
Men eg, og sikkert du også trener litt forskjellig.. Med blandig av intervall og langkjøring..
Langkøring føler eg at drar ut kor lenge eg klarer terskeltrenign, men også senker pulsnivået for terskelen.. (mulig eg bør øke intervalltreningen for å få opp terskelen igjen..)
Ein annen ting som har stor effekt på terskelnivået er mengden med styrketrening.. Hvis du har trent litt styrketrening blir beina sure veldig fort..
Det er bra med styrketrening, men ikkje driv med det kort tid før konkurranser..

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
- Elbert Hubbard

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013 15:30 
Besserwisser

Som sagt i flere andre tråder. Maxpuls test er best egnet til å skryte av i baren. Ta laktat profil test istedet. Mye greier å måle hva sonene er enn å ta en ca maxpuls test og så regne ut ca hva sonene er?

Vær også obs på at mye kondisjonstrening også har som effekt at hjertemuskelen vokser, og et større hjerte klarer ikke slå like fort og trenger heller ikke slå like fort for å pumpe samme mengde blod. Dvs makspuls synker.

Så får vi håpe du ikke bare er veldig sliten (er det usympatisk overtrening det heter på fint? Dvs langvarig)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013 18:19 
Tri athlete

Mange gode poeng her. Dere er inne på noe nå ja. Har trent lange økter og gjennomført lengre økter i år enn andre år. Har fått lavere hvilepuls siste år vet jeg; ergo større hjerte, eller mer blod gjennom hjerte? . Det slår ikke så fort da, ja.. Har trent en del styrketrening, men er usikker på om jeg har trent såpass mye at det kan ha større effekt.... rykk og napp styrketrening..

Får satse på at dette har med langdistansetrening/hjerte og ikke usympatisk overtrening, selv om det av og til føles litt tungt. Balansegang det der. :-) Men det er vel derfor det er viktig å være obs på slikt og følge med på hva en driver med..

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013 18:26 
Besserwisser

Skader vel aldri å få sjekket hjerte heller da?

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013 20:44 
Tri loonie

10km med snittpuls på 91% er bra jobba, og 41:18 er ei bra tid Christen. Men eg er sikker på at tida blir betre og opplevelsen mykje betre om du ikkje vil så mykje frå start. Ikkje la deg riva med i starten - det går fortare enn det føles. Jevn, eller gradvis aukande fart gir best tid!

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2013 22:22 
Tri bum

Helt enig med Bjarne, 91% på et milløp er helt sånn det skal være. Og fin tid. Mandagens løp var rundt 88/89% for min del. Og da er det litt igjen til en dag det virkelig gjelder. Men det med å starte rolig har Bjarne lært meg, og du vil helt garantert få bedre tid ved å gå ut godt under 90% og sakte øke til rundt 90% på siste halve.

Du har nok tatt deg grundig ut på mange løp tidligere som du også kunne disponert bedre. Og enig med KE, ikke vær så opptatt av hva du tror makspulsen har vært. Her er det mange individuelle forskjeller (også i endring). Det viktige er å vite når du samler syre og det kan gjøres med test (som du har tatt på sykkel), men kan også gjøres ved å følge med på puls/feeling/fart på treninger og løp. Det kan faktisk variere i perioder og med hva du gjør (og har gjort i tiden før). Jeg har opplevd å kunne levere opp i 94% over ganske mange minutter midt inne i ett knallhardt ritt der jeg trodde jeg var sur for lengst. Og for eksempel kommet fra ferie og kunnet sprinte opp på Lyderhorn og ligge med 170 i puls uten at det har affisert. Mens i tunge perioder med tren, så har det vært vanskelig å få pulsen opp i sone 3. Og det som er sikkert er at med lang tids treningsefaring, så øker farten på samme puls hvis du gjør ting noenlunde riktig.

Prøv å gå roligere ut neste gang, så skal du se :0)

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2013 08:34 
Iron-nerd

Mange god innspill her. Jeg så ryggen din langt foran allerede etter et par km, og jeg pleier også å gå raskt ut. Et par detaljer:
Du økte farten da Gunnar Stønn passerte oss på ca 7,5 = mer lyst enn fornuft ;)
Du presset farten etter Biltema og ned/opp undergangen med resultat; jeg "føk" forbi deg på toppen (he-he). Derfra og inn tapte du minst 20 sek i forhold til meg, og jeg mistet også fart på slutten.
Du er en ungfole på 10km og får nok mer optimal utnyttelsesgrad etterhvert ;) Men du VIL (og det viste du med at vi stadig byttet på å dra på midten). Den VILJEN tror jeg er er en forutsetning for å gjøre det så bra som du allerede har gjort og kommer til å gjøre.
Jeg glemmer forresten aldri da du kom løpende forbi meg i Barcelona :)

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2013 09:16 
Tri geek

Enig de det som skrives om at en ikke skal henge seg alt for mye opp i makspuls. Det er sikkert mye som spiller inn, både form, helsetilstand, alder og mer. Men allikevel fint å ha en referanse. Jeg sjekker pulsen regelmessig når jeg er med på løp og mener det gir meg god kontroll. Jeg har også 186 som makspuls selv om pulsklokka aldri har logget 186. På 10km kan jeg ligge på 92% mens 93% går ikke (Prøvde å henge meg på Ove en gang. Følte raskt at det ble tøft selv om pulsen bare hadde økt 1%). På halvmaraton ligger jeg på rundt 90%. Det statistiske grunnlaget for maraton er litt tynt men ca sist hadde jeg en snittpuls på 84%. På sykkel tok jeg en test sist år. Syklet det jeg klarte innover Hausdalen. Snittpuls ble da 85%. Hadde ikke klart å sykle så mye lenger i det tempoet.

Profile  

Post subject: Christens veier.
PostPosted: 10 Jan 2013 12:03 
Iron-nerd

Mye interessant lesning her. Har ikke mye å tilføye utover at jeg også merker at når jeg er godt trent så er det klin umulig å få pulsen opp i nærheten av max puls, mens nå etter jul med en mnd treningsfri (mest sykdom) så spretter den rett opp i max og over uten problemer. Det som er litt rart (?) er at jeg de siste dagene kan ligge langt oppi sone 4 og det føles ikke tyngre enn det var å ligge under sone 3 for ett par mnd siden. Er det hjertet som har blitt svakere på den tiden, eller er det andre faktorer?

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2013 20:46 
Tri athlete

Det er mye god kunnskap og erfaring her på forumet. Takk for tips og tilbakemeldinger fra alle.
Puls /hjerte og påvirkning i trening/løp er kjempe interresant. Får lyst til å lese meg opp ytterligere etterhvert ved ledige stunder.

KE: godt råd, hjertetest er sikkert smart å ta en gang i livet, vet jo aldri.:-)

KE/Andreas/Hans Olav : skal ta løpe max/laktat SIB test og høre hva de sier nå. Er jo greit å vite noenlunde verdiene slik at % av Max har noe mening.

OJ: dette er en del av essensen og som jeg og har merket. Hovedpoenget som Ove nevner er jo om det etterhvert går raskere frem ved samme hjerteslag/energiforbruk, men i ditt tilfelle så er vel formen gått litt ned grunnet sykdom?

Bjarne/Ove/Jan Wilhelm/Gunnar : Takk for løpe-treningstips og tilbakemeldinger hele veien her og i løypen, dere er flotte forbilder og en stor ressurs for klubben og miljøet. Det er veldig motiverende og det settes stor pris på dette.

Mener jeg startet i 3:40 og 3:45 tempo de første 2 km, altfor hardt ja., (klokken var stilt inn feil på sykkelmodus med 10 km distansevarsel og tid) men det var herlig impulsivt og i overkant optimistisk hele veien. Bjarne tok meg igjen etter noen km og lurte på om det gikk bra med meg.:-) begynte å merke tempoet da, men det var gøy å ligge i ryggen på Ove utfra Stadion.
Det kommer alltids nye løp i løpemekkaet Fana og nye sjanser, jeg skal løpe med mer fornuft og mindre impuls neste gang. :-) kanskje jeg kan gi Jan Wilhelm motstand helt inn neste gang selv til ungfole å være.:-)
Det var gøy i Barcelona og det er jo gøy med litt kniving..

Profile  

PostPosted: 07 Feb 2013 21:49 
Tri athlete

I følge Garmin er det blitt svømt ute og inne 80 timer,36 minutt og 54 sek og blitt brukt 53905 kcal på dette de 365 siste dagene, 148 kcal pr dag på svøm. Det har ihvertfall gitt resultater, perset i dag inne i "vanlig" svømmetempo på 1900 m på 36 min og 32 sek og mener jeg slo svømmetiden fra Haugesund i fjor. Nå var det med pauser mellom hver 500 m og veldig rolig siste 400 m, men det går veien...

http://connect.garmin.com/activity/270739159

Profile  

PostPosted: 15 May 2013 13:37 
Tri athlete

Ny førtiårskrisepresang ankom omsider før helgen og fått 2 prøveturer med saken.
Det er en Felt DA2 med Ultegra DI2 elektrisk giring. Kranken er skiftet fra Ultegra til Rotor, (min gamle).

Ved prøve og sitteinnstilling hos Mestersykkel, brukte vi ikke lang tid på å finne frem til det som passet best. Følte meg komfortabel og i bra posisjon ganske fort. Størrelse 56cm og jeg er ca 183cm nå, krympet ned fra 184cm.
Det var tydelig at min forrige sykkel Cervelo var litt i minste laget og jeg fant aldri helt ut av stillingen på den.

Vært på 2 turer som sagt og synes sykkelen er fantastisk og elektrisk giring herlig (fin lyd). Spesielt med giringen ved bremsehendlene, som gjør teknisk kjøring og svinger mer sikkert. Super komfort og retningstabil. Har og kommet mye lengre ned i front mot hjulet, som sikkert kan gi mer fart og er mer aerodynamisk enn før.
Interesserte må gjerne komme å prøve den eller spørre når vi treffes på turer eller annet.

Profile  

PostPosted: 15 May 2013 13:54 
Iron-nerd

slitan!

Synes ellers det er veldig riktig at du prioriterer trening foran kosting av terrasse :D

Profile  

PostPosted: 15 May 2013 14:27 
Tri athlete

Takk, ja du så det.:-) kvir meg til det blir varmt og tørt nok, da må jeg male huset har jeg fått beskjed om... Huff.

Profile  

PostPosted: 15 May 2013 17:41 
Tri loonie

Fin sykkel. Den må jo ha kosta 5000 kr ;-)

Profile  

PostPosted: 15 May 2013 18:51 
Tri athlete

Jajajaja. Får mye sykkel for pengene i dagens marked. Importpriser og dollar og alt det der..

Profile  

PostPosted: 20 Jul 2013 16:31 
Tri athlete

Imellom Haugesund og kalmar så var det planlagt Norgesferie og "rolige" dager, men jeg er så heldig at jeg har den greie familien som synes det var helt topp å avslutte sørlandsferie del 1 med å slippe av far i Flåm, slik at han kunne på kort varsel få seg en plass i Rallarvegsløpet. Det fikk han og med oppladning med lange bilturer og hamburgere og pommesfrites, stiltes det til start.
Det var ca 105 påmeldte og ca 90 startende. Løypen går fra hotell Fretheim, rundt kaien og opp i rallarvegen. Det var mange fra Bergen med, blant annet Camilla, Frode, Bjørn Tore.
Starten gikk greit og med optimistisk mot, ble det tempo på ca 4:40 de første 5-10 km. Når stigningen for alvor begynte gikk farten godt ned, men der plutselig gikk Jan Wilhelm med kone og sekk og stav!, han så meg og fant mobilen frem i revolverduell fart. Han overrasket med å se meg i dette løpet og. Det ble en hyggelig fotoseanse og en velsignet pause.

Ferden gikk videre oppover, vi skulle jo til Finse 1222 m, og vi startet ved havet. Det ble en del høydemeter tilsammen, mer enn 1222 m for det gikk opp og ned litt for ofte synes nå jeg da, jeg liker best flatt. :-)
Målet var ca5:30 dag1 på 54 km, som skulle gi ca 6 min pr km. Det holdt ikke, beina verket og hamburgerene slo seg vrang og magen var i ulage fra ca 21 km og ut. (Liker halv maraton distansen ganske godt da)

Det ble 5:41, 6:15? fart og visstnok ca 65 bak meg til mål. Får sjekke listene.

Fantastiske forhold med sol og utsikt og natur.
Beina er ganske vonde nå ja, og i morgen er det 28 km nedover til Haugastøl. Hmm. Blir spennende dette.:-)
Nå buffet og pils!

DAG 2
Puh. Rallarvegsløpet fra Flåm-Haugastøl fullført. I 2003 syklet vi en gjeng Haugastøl-Flåm på ca 9 timer. 10 år senere løpt samme distanse men motsatt vei: dag 1 Flåm-Finse 54 km på 5:42 og dag 2 Finse-Haugastøl 27 km på 2:05. Totalt 7:47. Kjempefornøyd med relativt gode bein og en super dag 2 (halv mara 1:39).

Profile  

PostPosted: 11 Oct 2013 12:44 
Tri athlete

VM Ironman Hawaii nærmer seg og triathlon årsavslutt for min del er ett faktum. Det har vært det året med flest deltagelser i Ironman og triathlon konkurranser til nå. Halv klubbmesterkapet Askøy, halv IM Haugesund, sprint (med 8 km løp) Strilaman, IM hel Kalmar og tilslutt VM halv Las Vegas.
I 2012 var det enklere å få til trening og konkurranser, da jeg var i jobbskifte og permisjon. Målet 2012 var og etablere meg med gode treningsrutiner og bygge grunnlag for evt. videre økning i tregningsvolum. Deretter prestere og ha det så gøy så mye som mulig i konkurranser og selvfølgelig holde vekten noenlunde stabil da. Opptur ble kvalifisering til VM I Las Vegas, nedtur ble DNF i Las Vegas.
I år 2013 har det vært travlere med jobb og familie, målene har vært mye det samme, men med revansj og finish i Las Vegas som en stor driver.
Med 3 Ironman arrangment på en kort sommer, så er det klart at en får lett kvoten sin av helkommersielle amerikansk stemning med en viss sør-afrikansk speaker jallende i bakgrunnen før start. Joda, han er engasjert, og klart det er jo fantastisk for mange, men det kan bli litt mye på toppen av all stafasjen og de samme finish t-skjortene i litt forskjellige farger. De bør tenke litt nytt fremover.
Men det var med ett bredt smil jeg var inne og kikket på Age group ranking etter at Frank gjorde meg oppmerksom på at jeg lå som nr 2 i Norge i alle IM konkurranser i 2013.!! 129 overall. Haha. Kvantitet teller.. :-) Ligger vedlagt utklipp.

Sesong 2013
Utgangspunktet for 2013, skulle på alle fronter være bedre enn 2012. I 2012 skadet i ene leggen og begrenset med løping. 2013 relativt frisk og fått løpt en god del både på trening og ulike karuseller. 2012 sporadisk sykling med mye innesykling. I 2013 flere og lengre sykkelturer ute og 1 uke til Italia og pisket rundt i fjellene. Syk på Bergen-Voss, men fikk god oppkjøring til sesongen. Det samme med svømming, i snitt 2 økter i uken hele vinteren og 1-2 økter ute gjorde at nivået ble hevet.
Det var forhåpninger om en god sesong da startskuddet gikk i Juni.

Askøy klubbmesterskapet. 15.juni
Startet med den utfordrende løypen på Askøy i klubbmesterskapet. Var som sagt rimelig godt forberedt og håpte på en omtrent like god følelse og tid som i 2012 (ca 5:12). Svømming i iskaldt vann i Kollevågen på ca 35 minutt, sykling på ca 2:40 og løp 1:52, totaltid på ca 5:10. Dette uten å gå i kjelleren eller ha det nevneverdig ubehagelig. Sykling var litt kort og løp for langt, men det ble en god pekepinn på at formen var bedre enn 2012. Snittwatt sykling var på 265, max snitt kraft i 20 min- 301 Watt. hastighet 32,9 km/t. Sykkelløypen er som kjent hard... 1400 høydemeter.

Haugesund IM halv 7.juli
2012 tid 4:56 (35/2:35/1:49). Var ganske ondt på løpingen- i mage og stive bein, men karret meg i mål.
2013 tid 4:43 (32/2:28/1:36). Gikk som en drøm og merket forbedring på alle distansene uten særlig ubehag, litt på magen på løp, men det stabiliserte seg. Ny rekord i næring. Kun 2 gel og ca 1,5 liter drikke på sykkel og 3-4 gel og cola på løp (etter 5 km). Kvalisfiserte meg til Las Vegas igjen, med bedre tid, men dårligere plassering og det var flere billetter igjen bak meg. Det var og 40 plasser dette året og 6-7 i min aldersgr. Snittwatt sykkel 255.Max snitt 20 min 282 watt.

Strilaman "Sprint" 10 aug.
Årets høydare med 3 plass totalt og skikkelig godfølelse på løpingen. var spent på hvordan jeg ville takle sprint på svømming og sykkel spesielt. Løp var lengre 8 km istedenfor 5 km og det passet meg godt. tar tid å komme oppi fart.:-) Jeg har alltid hatt litt problemer med svøm og sykkel på korte distanse, der andre har vært veldig raske, tar aldri noen i gjen. :-) Men kom av vannet blant topp 5-10, jaget avgårde på sykkel i teknisk vanskelig løype på "tung" Felt med masse unødvendig elektrisk utstyr i denne type løype, kunne hatt vanlig racer. Fikk god fart på flatene og hang på i topp 5, langt bak Geir Ole, men rett bak nr 2 og 3 på sykkel. Holdt meg i skinnet og syklet kontrollert og sikkert, har hatt nok uhell og tenkte at det fikk gå som det gikk plasseringsmessig. Da vi gikk inn for skifting til løp øynet jeg muligheten og så at det kun var Geir Ole, Sverre og en lokal spreking foran, hev innpå en gel og drakk godt før skifting. Kom ut som nr 4. Løp under 4 pr km til jeg tok igjen Sverre etter 1-2 km, ved vending 4 km kom Geir Ole med nervøs kommentar :-) og nr 2, så sleten ut. Etter 5 km tok jeg nr 2, men rett bak kom Jørgen Seljenes i god løpefart og passert etterhvert og inn mot mål. Fantastisk stemning og mye folk gjorde det til en flott opplevelse å komme inn til 3 plass.. En glad laks i premie rikere og gratulasjon av en overrasket familie. hehe.. Snitt watt sykkel 277, Max snitt 20 min 293 W.

Kalmar IM hel 16 aug.
Fin gjeng som reiste nedover med Bjørnar, Bjarne, Trond, Per Kristian, Bernt, Slora og meg. Ingen store forhåpninger om tider, men regnet med solid pers fra 2011 tid 11:20 og en fjern drøm om under 10 timer. Jeg og Trond bodde sammen og fikk forberedt oss godt med mye god mat og litt snop :-) og prøvesvømt i vind og litt bølger. Spent, men fattet stilte vi til start og skulle finne en god posisjon sammen med Bjørnar blant over 2000 trigærninger i en massestart inndelt etter ca tid. Det ble som det pleier å være, kaos fra start og kun ca 4-500 meter opp til første rundingsbøye. Jeg havnet mitt i hopen og ble som vanlig stresset og mistet mye fart av alle som skulle forbi eller over. Utrolig irriterende og hadde jeg kunne spasert ut av det, ville jeg reist meg og gått... Det var ikke svømming, men beskyttet nakke og hode så godt som mulig og brøytet med igjennom første runde. Det kom seg i andre runde, men det var flere flaskehalser og vi gikk og på grunn på siste vei ut mot slutten av svøm. Irritert og stresset var det å komme seg på sykkel og gi gass. Jeg hadde beregnet ca 35-36 km/t i snitt og ca 230-250 watt i snitt for å komme igjennom sykkeldelen på ca 5 timer +-. Det viste seg å bli hardt og jeg hadde og glemt å kalibrere watt måleren, så den viste feil. Jeg syklet derfor på fart og puls, men det var mye vind og vanskeligere forhold enn antatt. Ble allikvel 5:09 på sykkel og ca 35 km/t i snitt. Svøm gikk på 1:18., og det ble litt bak på alt for å kunne komme under 10 timer. Mistet litt motivasjonen, og ved skifitng til løp var jeg rimelig tørst og sulten og hev innpå en flaske med måltidserstaning av tjukk/seig type, den gikk rett i nedre del, og etter 1-2 km løp, var det store problemer med mage. Kvalm og måtte på toalettet noen ganger. Men etter den første halv maraton på 2:09 med store problemer, så gikk det bedre på andre halv mara og fullførte den på 1:53 og total løp 4:02.
Totaltid ble 10:39 og greit fornøyd under forholdene, men ser potensiale og kanskje under sub 10 neste år ?... :-)

Las vegas 9. sept.
I år ble det voksentur med barnepass hjemme og avsatt tid til ferie i tillegg til å komme seg igjennom VM løypen. Det ble i år heller ikke tid til noe nevneverdig akklimatisering i forkant og vi fikk en overnatting på stripen i byen og en ute ved svømmestart i Las Vegas Lake før det brakte løs.

Pri 1 i år var å komme seg trygt og greit igjennom løypen og så god tid utifra det.
Svømmingen starter ett stenkast unna hotellrommet og var veldig praktisk i år og. Meget fint område i landlig grønt område. Forskjellen i år til i fjor var været. Det hadde vært ustabile forhold i ukene i forkant og det svingte mellom storm og regn ene dagen til ørkensol og 40 varmegrader de neste dagene. Ved start regnet det trollkjerringer og blåste, men allikevel relativt høy temperatur. Ble en merkelig start med varm luft, varmt vann og pissregn. Uten våtdrakt og uten oppdrift i ferskvann føltes det rimelig tungt å svømme. Men det var heldigvis bedre inndelt og ikke så mye kaos på svømmingen. Fikk svømme ganske i fred, men det hjalp lite og tiden ble til slutt 41 minutt. Greit nok og ingen uhell så langt.

Sykkel.
Det regnet godt og det var blitt gjørmete og vanskelig å løpe rundt svømmestarten for å hente sykkelen. Kø ut av skiftesonen og glatt på eneklete partier. Vel i gang så hadde de endret løypen i år til og ta med en bakke bak i området før en ble sendt ut i ørken-nasjonalparken. Det var tungt og fikk litt hodepine allerede etter 15-20 minutt. Det var ett dårlig tegn, vet ikke årsaken, men sikkert mange faktorer som jetlag, varme og stress. Slikt som hører med. :-) Tråkket på og suste ut i ørkenen og var veldig glad at det regnet. Makan til ørkenløype, med opp og ned hele tiden og teknisk kjøring med svinger og mye folk i løypen. Det var mye drafting og ingen dommere jeg kunne se, rart i ett VM synes jeg. Mange brydde seg lite om det og kjørte i grupper helt tett inntil hverandre.... Hodepinen ga seg ikke og ble forbikjørt i ett sett av både mann og kvinner og følte det gikk dårlig. Høy standard i VW på deltagerene naturlig nok.
Jeg kom meg inn på 2:47 til slutt og hadde i snitt 223 watt, og 20 min snitt på 258 Watt. Snittfart 32-33km/t. 1150 høydemetere. Prestasjon i watt langt unna "vanlig".

Løping.
Med utgangspunkt i en seig sykkeldel, var det godt å komme seg i løpesko og få litt annen fokus. Hodepinen ble under kontroll igjen og fikk i meg en del geler og drikke som gjorde det bedre. 4 runder med en god del høydemeter på løping og nå var det skarp sol og ørkentemp i kjent Las Vegas stil. Løpingen foregikk i ett område som heter Hendersson rett utfor sentrum med butikker og boliger i nabolaget. Flott område og utsikt innover mot sentrum. Det var varmt og mange slet med varmen og det var motiverende etterhevrt og plukke n og en i min aldersgruppe. Vi hadde alle blitt tusjet aldersgruppe bak på leggen og kunne følge med på dette. Motiverende... Jeg klatret fra plass i min gruppe 187 på svøm til 158 på løp etterhvert. Det var ca 2000 deltagere med og ca 4-500 i min gruppe mener jeg.
Jeg beit gebisset sammen og tenkte at nå får det være treigt nok, følte det ble for mye comfort og safing hele veien og ga gass. Det ble negativ splitt og tilslutt 1:47 på løp. 250 høydemetere. Snitt 5:23 pr km.

Alt i alt litt misfornøyd med tiden, men godt å få gjennomført og krysse denne av. Siste gang de arrangerete VW her i halv. Ble mer glad i området denne gangen og vi fikk oss en fin ferie etterpå. Las Vegas byr på mye mer enn "the stripp" .:-)

Attachments:
agr ranking csk.JPG
agr ranking csk.JPG [ 156.23 KiB | Viewed 13542 times ]
 Profile  

PostPosted: 15 Nov 2013 16:39 
Tri athlete

Snart årsfest, men en liten løpetur først for å teste den nye bursdagspresangen. Test resultatene kan informeres om på fest i kveld. :-)

Sent from my iPhone using

Profile  

PostPosted: 23 Jan 2014 21:29 
Tri athlete

Årets høydepunkt så langt.
Planlagte en liten kveldstur på bedriftssvøm i slåtthaughallen i går kveld, det er vanligvis for mye folk for effektiv svømming i disse januar tider. Kom sent kl 2110 for å få litt press på meg selv og håp om bedre plass etterhvert.
Det var stappfulle baner og de drev med flyteøvelser og mange skulle ta ymse svømmemerker. Det gikk overraskende greit trass minst en 5-6 stk i samme bane og etter 500m gikk tankene hen til at her er det bare å kjøre en test siden kroppen var i slag.

Det ble 1925 m i en engang på ca 37 minutt, og med så lite svømmetrening det har blitt siden i høst, så var det oppløftende og gir motivasjon til å kjøre litt på fremover... tempoet var ok jevnt hele veien og merker at styrketrening har hjulpet til å holde svømmestyrke i sjakk.

http://connect.garmin.com/activity/434230089

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC - 1 hour [ DST ]