It is currently 25 Sep 2022 02:25

All times are UTC - 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 284 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Tronds treningsblogg
PostPosted: 27 Jun 2010 20:51 
Tri bum

En liten oppdatering nå når uken er omme:

- Tirsdagen og Onsdagen ble så godt som treningsfrie.
- Torsdag var det avreise Geilo for en liten ferie, men fikk tid til en runde rundt Ustedalsfjorden på kvelden (ca 11 km)
- Fredag ble det intervalløkter på Tropicana Badeland, trappeløp for å ta vannrusjebane, svømming i bølgebasseng mm + en runde rundt Ustedalsfjorden på kvelden
- Lørdag ble det en aktiv dag på Langedrag, før det ble nok en løpetur rundt Ustedalsfjorden på kvelden - nå med innlagt tryning med påfølgende skrubbsår.
- Søndags formiddag ble tilbragt i et hoppeslott med min datter (minst 90 min - jeg var helt kjørt...), etter ankomst Bergen fikk jeg meg en løpetur opp Fløyen, og nå er det på tide å legge seg.

T.

Profile  

PostPosted: 28 Jun 2010 18:26 
Tri bum

Mandagstreningen er over, og resultatet:
- en halvtimes morgenøkt i bassenget med teknikktrening.
- en kveldsløpetur opp Fløyen via Starefossen/Søre Kamvei, kjente antydninger til en liten strekk i setemuskelen - vet ikke om det skyldes at jeg sitter for mye, eller at jeg er blitt for ivrig på løpingen i det siste...vi får se hvordan formen er i morgen.

PS idag hentet jeg det nye fartsvidunderet Felt DA, så da er det bare å montere henne sammen, og la det stå til - får spørre Mr Smooth - vår egen Tempokonge (ellers kjent som Bjørnar Lunde) om hvordan man får skikkelig fart på noe slikt vilt og utemmet karbonbeist!

T.

Profile  

PostPosted: 29 Jun 2010 18:06 
Tri bum

Tirsdagsøktene oppsummeres:

-som vanlig ble det morgenplasking i bassenget, kjørte 20x50m
- Hjemmekontor med innlagt oppakking av temposykkel, avsluttet med en fin løpetur opp Fløyen - noe raskere enn igår og iforgårs og med lavere snittpuls, nå går det riktig vei!

T.

Profile  

PostPosted: 30 Jun 2010 20:46 
Tri bum

Onsdagen er en fin dag, men morgenøkten i bassenget måtte droppes til fordel for innlevering av sykkel til montering dermed ble det:
- en fin ettermiddagstur opp Fløyen, 30 sek roligere enn de siste par dagene, men hele 15 lavere i snittpuls enn for 3 dager siden, dette lover bra, føler også at jeg klarer å yte mer under høy puls (nær max), det gjør også at de onde tankene (skal jeg stoppe, begynne å gå, etc) bekjempes lettere.

T.

Profile  

PostPosted: 01 Jul 2010 20:31 
Tri bum

Torsdagen har vært i multisportens tegn:

- dagen startet med 10x100m svømming
- tur i Stoltzen med Sofie i bæremeis på ryggen før middag
- sykkeltur på ettermiddagen (skulle gjerne vært med på swim tour, men operasjonsarret vil ligge å gnage langs kanten av våtdrakten, så jeg får kule an med det et par uker).

T.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2010 17:42 
Tri bum

Fredagsøktene oppsummeres:

- rolig morgenøkt i bassenget, fokus på catch og sculling for å få "tak" i vannet
- løpetur opp Fløyen før middag, kjenner at det er blitt mye trening siste tiden, så det gikk trått i starten, men i bakkene opp søre Kamvei løsnet det, og jeg klarte å gi gass i siste motbakkene før Fløyen - var mange turister som nok ble imponert over den farten jeg hadde da, bra at jeg var iført klubbtrøyen.

T

Profile  

PostPosted: 03 Jul 2010 20:00 
Tri bum

Lørdagen ble brukt til trening også:

- langtur langs Fjellveien, inn Isdalen, opp til Rundemanen, over Blåmanen, Ned til Fløyen, opp Sandviksfjellet og ned Munkebotn - en god halvmarathon, med mange høydemetre - klokket inn rundt 2 timer, kanontur.
- på besøk i Breistølen på kvelden, må nesten regnes som trening det også...

T.

Profile  

PostPosted: 05 Jul 2010 19:11 
Tri bum

Søndagen gikk med til familiekos og rolige gåturer.

Mandagsøktene ble:
- svømming om morgenen
- på ettermiddagen ble det først 2 km, så to timer i møte, så 8 km - med nye løpesko fra Newton, erfaringer fra løpeturen er beskrevet under utstyrsforumet.

T.

Profile  

PostPosted: 06 Jul 2010 20:07 
Tri bum

Tirsdagen avsluttes i sofaen etter følgende fysiske utskeielser:

- morgenøkt i bassenget
- løpetur på kvelden opp Fløyen, trøtt i kroppen, men det løsnet i motbakkene slik at det ble sesongbeste tidsmessig, hadde mye å gå på mot slutten - turistene fikk se en tøff BTC kledd ungdom i stor fart forbi utsiktspunktet der oppe.

T.

Profile  

PostPosted: 06 Jul 2010 20:16 
Besserwisser

...lite sykling å melde?

Profile  

PostPosted: 07 Jul 2010 07:02 
Tri bum

Nesten ingenting.
Jeg har aldri kjørt fra en Felt DA før....

Profile  

PostPosted: 07 Jul 2010 07:34 
Tri bum

Det er nok dessverre tidsklemmen som gjør at formen holdes vedlike uten sykling - må jo ha minst 3 timer på sykkelen om det skal monne. Må være snill med innenriksministeren i disse ferietider, slik at neste sommer, forhåpentlig med nxtri deltakelse, kan stå i triathlon'ens tegn...

T.

Profile  

PostPosted: 07 Jul 2010 11:29 
Iron-nerd

Plusspoeng er viktig!
Jeg regner med å komme opp på plussiden i oktober 2014.

Ellers er jeg imponert over all treningen din, Trond :tri:

Profile  

PostPosted: 08 Jul 2010 16:43 
Tri bum

Da oppsummeres onsdagen og torsdagen:

- onsdagen startet med en morgenøkt i bassenget, får legge til 2-3 timer tungt arbeid i hagen - felte en monstertuja på 6 meter og deltye den i bossekkvennlige biter.
- torsdagsmorgensvømmingen var kanon, 45 minutter og ca 2000 meter. Ettermiddagen ble viet Sofie og Stoltzekleiven, hun fikk plass i bæremeisen og jeg fikk kjørt lår, legger og lunger...

T.

Profile  

PostPosted: 09 Jul 2010 11:14 
Iron-nerd

Bæremeistrening gir TRIppel effekt!

* Styrke/kondis.
* Plusspoeng i heimen.
* Arv og miljø for neste generasjon.

Noen som snakket om TRIatlon?

Profile  

PostPosted: 09 Jul 2010 18:24 
Tri bum

Dagens trening ble unnagjort på egenhånd, null drafting - kun mann mot natur, måtte bruke opp noen av ukens plusspoeng:

- først ble det en god økt i bassenget på morgenkvisten, fokus på EarlyVerticalForearm og en del sprintøvelser for å få opp pulsen, kan nok dessverre ikke måle meg mot tidene til Sondre og Eivind på ukens NM i Trondheim.
- før middag ble det 14,3 km med rolig løp med høy puls (iallefall ifølge min Garmin 310XT: http://connect.garmin.com:80/activity/embed/39788050): Fjellveien, Starefossen, opp Søre Kamvei til Fløyen, videre forbi Skomakerdiket til Brushytten, bort til Sandviksfjellet og ned Munkebotn, alt før regnet begynte :-)

Nå kan helgen bare starte, imorgen blir det mest mental trening og oppsamling av plusspoeng - skal på IKEA!!!!!!
(sorry for at jeg ikke kan stille som support på morgendagens crewrace, men jeg må være god med sjefen - og Ikea turen kan ikke utsettes lengre har jeg forstått....)

T.

Profile  

PostPosted: 10 Jul 2010 20:12 
Iron-nerd

Aner jeg at du er helt frisk nå? Det er bra :-) Ellers er jo IKEA på en lørdag formiddag det nærmeste man kommer helvete på jord. Håper du overlevde.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010 18:59 
Tri bum

Formen er i anmarsj, selv om Ikea turen på lørdag fikk meg til å gå helt i kjelleren... Ellers ble det lite trening i helgen, unntaket var familietur med Sjefen og Sofie (snart 3 år) opp til Sandviksbatteriet, videre ble det bading i Munkebotnvannet (sikkert 12-13 grader, minst) før vi gikk opp på Sandviksfjellet til Brushytten, nedtureg gikk via Fløyen og Tippetue - Sofie gikk så og si hele veien (99%), og vi var både stolte og imponerte.

Idag mandag ble det godt med trening: 10 km løp til jobb + en rolig svømmeøkt i bassenget før enda en 10 km løpeøkt hjem fra jobb.

T.

Profile  

PostPosted: 14 Jul 2010 19:14 
Tri bum

Tirsdagen og onsdagen oppsummeres:

- mye hagearbeid siste tiden resulterte i vond rygg mandagskvelden, noe som fremdeles var status da jeg skulle løpe til jobb tirsdag morgen, dermed ble det en treningsfri dag, og ryggsmertene er så godt som borte.
- onsdagstreningen ble langtur på 16 km inn Isdalen og tilbake, tanken var at jeg skulle over Rundemanen/Blåmanen og ned Fløyen, men tenkte å spare beina litt til morgendagens løpetur opp Ulriken - vle det ble ikke spart så mye på kruttet, for det ble en rask løpetur, under 5min/km. Andre laangtur med Newton'ene, som de fleste andre så merker jeg en liten stivhet i leggene, men de er jo supre å løpe med - for meg er resultatet iallefall raskere løping.

T.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2010 15:48 
Tri bum

Torsdags- og fredagstreninger:

- torsdag ble det en 5 km oppvarmingsløpetur, før jeg slo følge med Kari, Siri, og Nathalie opp Ulriken (bilde er sendt til mms-bloggen)
- fredagen startet med 10 km løpetur til jobb der det ble tid for en liten svømmeøkt i bassenget. Hjem fra jobb ble det 10 km gange med et aldri så lite opphold på Haukeland for et plastkirurgisk inngrep før turen fortsatte hjemover. På grunn av dette inngrepet så må jeg holde meg unna det våte element en stund, lett for kirungen å si - det er tross alt BERGEN vi bor i....

T.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 284 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Next

All times are UTC - 1 hour [ DST ]