HIM 16-17/20 3.-16.juni
O-hoi så tiden går...
Er snart ferdig med norgesmesterskap i sommeravslutninger med innlagte cup-runder.
Har kun 2 avslutninger igjen og de er heldigvis på samme tid så trenger eg bare å gå på en.
Mandag:Løp: 35' rolig med vogn
Svøm: 70' div
Tirsdag: Sykkel NRmedS på racer. Tenkte det var greit å få inn en treningstur på racer før Nordfjordrittet.
Onsdag: Løp: 120' rolig med vogn
Svøm: bla 20x50 int1-2-3-4 med start på minuttet. Sleit litt med å få plass til 4 forskjellige intensiteter......
Torsdag: Fri
Fredag: Løp: 40' rolig med vogn
Lørdag: Sykkel: Nordfjordrittet. Ett ritt som anbefales.
Kun 2 startpuljer en klokken 9:30 og en 11:30. ikke dette puljetullet som er under feks B-V.
Havnet nesten bakerst etter litt sløv seeding i starten og ble sittende litt fast bak ett lite velt før den offisielle starten.
Det dundret så av gårde i 50-60kmt inn i den første bakken etter ca 4-5km så var det bare å finne frem lilleskiva og begynne å avansere i feltet.
Gikk greit oppover, men er jo ikke akkurat en racer i nedoverbakker. Vi fikk dannet en pulje på 10-12 på vei mot Stryn og kjørte i en litt slapp rulle til Utvikfjellet. Her var vi blitt ca 20stk, men på toppen var vi kun 5 igjen. Tok det ganske piano opp for å ha en liten gruppe å kjøre sammen med ned fjellet og siste 3-4 mila. Bommert.
Kom selvfølgelig sist ned, litt motvind og måtte dra hele gruppa og de vi plukket opp underveis til det var 1km igjen, da fant noen ut at det skulle knekke meg i spurten. Nice
Så det ble ei solid terskeløkt etter 100km. Beina føltes uforskammet pigge ut til det var igjen ca 5 km da gikk gardinene litt ned, men det var fremdeles ingen som ville hjelpe til foran. Hvis eg skal være med neste år skal det kjøres mye hardere i starten for å komme med i et bedre felt og ikke gjøre all jobben på slutten. I mål ca 20min bak vinneren på 4:14
Melissa var med på junior-rittet og kjempet seg igjennom en hard løype på 7km.
Søndag: Fri, med litt padling og turgåing.
Totalt: 11,5 timer+
vekt +3,2
Mandag: Løp rolig tur med vogn 30'
Løp: BDO-mila. Fortsetter med å gjøre ting man ikke kan. Først sykkelritt med harde nedoverbakker, så løping i kupert terreng på noe som ikke er asfalt. Skremmende. Uansett et kanon arrangement. Prøvde å henge på den forrykende starten til Christen og JW, men det holdt i ca 20meter. Og vipps var eg i bakre del av feltet som vanlig.
Fant meg en god rygg og lå der helt til det var ca 2km igjen da ble litt veksling med Per Gunnar Alfheim, ledet med 10-15 meter på siste toppen, men han regelrett parkerte meg i nedoverbakken mot mål. Har en gooood del å lære der. tid 41:54
Tirsdag: Sykkel: NRmedS 1:04:10!!! Boom! 267w
Onsdag: Løp Rolig med vogn 45'
Svøm: Kronegården
Torsdag: Fri
Fredag: NRmedS 1:05:04 270w
Lørdag: Løp: Rolig tur på Bømlocup med vogn 60'
Søndag: Løp 45' rolig
Totalt: ca 8 timer
vekt +3,9 (Må jo få full uttelling på mat kortet... )
Konklusjon:
Svøm: Begynner å haste med å få inn noe skikkelig svømmetrening for å komme på nivå med fjoråret.
Sykkel: Ligger foran fjoråret, men holder det seg til Haugesund.... ?
Løp: Aner ikke.
Skiftesone: Null trening. Får prøve å slenge meg med på en karusell, men torsdagene har vært helt sprengt de siste ukene.
Neste konkurranse er Sunnfjord triathlon (1km-46km-7,4km) til helgen så da for eg jo øvd på alt.